Novas

Practicar deporte de forma intensa non queima maior número de calorías

Volver
Actualizado o: 02/02/2016 14:14

Segundo un estudo da Universidade de Nova York, realizar actividade física intensa non queima necesariamente máis calorías. Os resultados suxiren que hai que repensar o efecto do exercicio sobre o gasto enerxético diario.
 

O exercicio por si só non sempre é suficiente para baixar o peso. Isto é o que demostraron un grupo de investigadores norteamericanos na revista Current Biology, quen recomendan realizar unha actividade moderada se o obxectivo é soamente queimar calorías.

Os autores consideran que os seus achados son un recordatorio da importancia da dieta e o exercicio para conseguir a perda de peso. Segundo as conclusións do informe, os nosos corpos adáptanse aos niveis de actividade máis altos, polo que as persoas non necesariamente queiman máis calorías aínda que fagan máis exercicio.

Heran Pontzer, da City University of New York, sinala que "o exercicio é moi importante para a súa saúde. Iso é o primeiro que digo a quen me pregunta acerca das implicacións deste traballo para o exercicio. Existen moitas evidencias de que o exercicio é importante para manter o noso corpo e mente sa, e este traballo non fai nada para cambiar esa mensaxe. O que agrega é que nós tamén necesitamos centrarnos na dieta, sobre todo cando se trata de administrar o noso peso e previr ou reverter o aumento de peso pouco saudable".

As persoas que empezan programas de exercicios para adelgazar a miúdo ven unha diminución na perda de peso (ou mesmo unha reversión) despois duns meses. Outros estudos comparativos tamén demostraron que as persoas con estilos de vida moi activos teñen un gasto diario de enerxía similar á xente nas poboacións máis sedentarias. Pontzer sinala que se atopou esta circunstancia cando estaba a traballar entre os hadza, unha poboación de cazadores-recolectores tradicionais no norte de Tanzania.

"Os hadza son incriblemente activos, camiñan longas distancias cada día e fan unha chea de duro traballo físico como parte da súa vida cotiá", relata Pontzer. "A pesar destes altos niveis de actividade, pareceunos que tiñan gastos de enerxía diarios similares ás persoas máis sedentarias con estilos de vida modernizados que viven en Estados Unidos e Europa. Iso foi unha verdadeira sorpresa e fíxome pensar acerca da relación entre a actividade e o gasto enerxético", relata.

Para explorar esta cuestión, os investigadores mediron os niveis diarios de gastos e actividade enerxética de máis de 300 homes e mulleres ao longo dunha semana. Nos datos que recolleron, viron un efecto débil pero medible da actividade física sobre o gasto diario de enerxía, pero unha análise máis detallada mostrou que este patrón só levou a cabo entre os suxeitos na metade inferior do espectro da actividade física.

As persoas con niveis de actividade moderados rexistraban gastos de enerxía diaria algo maiores –ao redor de 200 calorías máis altas– que as persoas máis sedentarias. Pero as persoas que estaban por encima dos niveis de actividade moderados, non viron ningún efecto do seu traballo extra en termos de gasto de enerxía.

"Aqueles que son máis activos fisicamente gastan a mesma cantidade de calorías cada día que os que son só moderadamente activas", di Pontzer. Os investigadores din que é hora de deixar de asumir que máis actividade física significa sempre máis calorías e que pode haber un "punto doce" para a actividade física, no que demasiado pouco é pouco saudable, pero que demasiado exercicio fai que o corpo se axuste a esas grandes cantidades co fin de adaptarse.

Pontzer e os seus compañeiros planean agora estudar como o corpo responde os cambios no nivel de actividade. Van empezar por buscar outros cambios -por exemplo, na función inmune ou o sistema reprodutivo- que poderían explicar como o corpo se adapta a maiores esixencias físicas sen consumir calorías adicionais.

Para acceder ao estudo (en inglés,) pique aquí.

Ligazóns relacionadas